Kalman kaipuu sekoittuu pelon kautta johonkin yliluonnolliseen ja alitajuntaiseen, en ymmärrä mitä silmäni näkevät öisin. Herään yksin paniikissa liian aikaisin enkä uskalla enää nukahtaa, tunnen pientä helpotusta siitä, että olenkin hengissä ja kaikki oli surullisen pahaa unta.


Ensiksi minua seurasi susieläin ja tunsin tutun kuristuksen kaulallani ja ranteissani, ne estävät sen etten huuda apua, joten ainoa keino selvitä tilanteesta on ristiä kätensä ja rukoilla ajatuksissaan. Rukoukset, joita en kristillisen kasvatuksen myötä kuitenkaan ikinä muista, auttoivat jälleen ja katsoin huojentuneena kelloa. Aamuyö ja kello oli viisi, mutta silti huoneessani oli hämärää, onko tämä edes minun huoneeni, mutten ehdi ajatella enempää sillä susi oli uhkaavana edessäni, silmät hohtivat vihreää valoa ja kuulin ääniä, joiden en uskonut olevan olemassa edes missään scifi-elokuvien tehosteina, jotain sairasta ja pelottavaa, miksi mieleni haluaa pelotella minua näin?


Toisena yönä olin baarissa kavereideni kanssa, kuulimme laukauksien ääniä ovelta, me vitsailemme niistä, emme tunne pelkoa tai vaaraa, elämä on niin turvallista ja mukavaa, kunnes tappaja tulee peremmälle, huutoa ja kiljumista, minä kyyristyn lattialle mutten ole tarpeeksi matalalla. Näen hänen kasvonsa, kylmän ja määrätietoisen, itsevarman ilmeen, en tiedä valitseeko hän minut vai olenko vain yksi muiden joukossa ja luoti saavuttaa minut sieltä niin kaukaa, hän on ennenkin ampunut ihmisiä, minä tiedän, veri valuu lämpimänä syliini ja kaverini ovat niin hiljaa, en ehdi kuulla heidän paniikin aiheuttamia huutojaan, en itkuja, kaikki katoaa ja tuntuu lämpimältä mutta samalla julmalta, miljoonat ajatukset yhtä aikaa, tekisi mieli sanoa jotakin vielä kun aikaa on muutama hassu sekunti, kuulisiko minua kukaan, itse en kuule enää mitään kuin omat viimeiset ajatukseni, kun vajoan tyhjyyteen.

Silmäni kostuivat kun heräsin. Minua odottaa onneksi aika lääkärille.


But I know one day I'll find a new light


And I will take this sickness and bury it down


Cause every moment, every second


Should be precious, understand


That I don't know how to live


No I don't know how to live


Aereogramme – Finding A New Light